cyklo darek1  VÁNOCE: Výměna nevhodného dárku do 13.1.2020. Více info zde.

Specialized Turbo Kenevo 2020 - síla jezdit větší traily

Specialized Turbo Kenevo 2020

Specialized právě představil nové Turbo Kenevo a můžeme si tak bezesporu užít to nejschopnější elektrokolo pro drsné traily.

Stejně jako hoši ve videu níže si můžete maximálně vychutnat jízdu z kopce, ale i stoupání do kopce. Ani vaše cyklo parta nebude potřebovat nové plíce či lanovku. Kenevo vás vezme na nejdelší stoupání, bez problémů.

 

OD POHLEDU ROŠŤÁK
Díváte se na 180 milimetrů jemného zdvihu postaveného na odolném rámu a komponentech. Kenevo je šíleně sebevědomá bestie. Kombinace dlouhého kokpitu, položeného úhlu hlavy a nízkého těžiště vám dává pocit stability, což usnadňuje udržení rychlosti v nepříjemných podmínkách. 

RYCHLEJŠÍ V DRSNÉM TERÉNU
Toto elektrokolo je bleskurychlé přes na těch nejdrsnějších stezkách. Dali jsme Turbo Kenevu lepší pohyb osy zadního kola směrem vzad, což zlepšuje jeho prostupnost terénem a nebrzdí celé kolo na velkých překážkách či kořenech. Znamená to větší rychlost, lepší ovládání a rychlost.

TUŽŠÍ, LEHČÍ RÁM
Z rámu jsme odstranili celý kilogram, přičemž jsme zvýšili tuhost a ovladatelnost. Rám je podle testování Specialized tužší než u předchozí generace. Konstrukce rámu Sidearm přímo spojuje všechny tři montážní body zadní části a tlumiče, minimalizuje ohýbání rámu a maximalizuje vaši kontrolu nad nejdrsnějším terénem.

VÍCE SÍLY. MENŠÍ HMOTNOST.
Turbo Kenevo má náš ultralehký a výkonný motor Specialized 2.1. Při maximálním výkonu asistence, je to jako mít čtyři stejné lidi pohánějící pedály - zesílení vašeho vstupu až o 410%.

Modelová řada 2020 má dvě specifikace:

  • Turbo Kenevo Expert - motor Specialized 2.1, baterie 700 Wh
  • Turbo Kenevo Comp  - motor Specialized 2.1, baterie 500 Wh

Elektrokola mají stejné rámy, motory a software. Liší se tedy výše uvedenou kapacitou baterie a dále komponenty jako je vidlice, tlumič, řazení.

Často se řeší také hmotnost elektrokol, v tomto případě je váha orientačně: 

  • Turbo Kenevo Expert  - 24,6 kg
  • Turbo Kenevo Comp  -  23,6 kg

Ve srovnání s elektrokolem Specialized Turbo Levo je model Kenevo stvořen pro agresivnější jízdu v terénu, je tedy i těžší. To má vliv i na spotřebu baterie. Lze tedy očekávat, že stejnému jezdci, na stejném trailu, za použití stejné podpory motoru, vydrží baterie u modelu Turbo Levo mírně delší dobu než u Kenevo. Přestože baterie a motor mají tyto modely stejné.

 

 

Velikost rámu - STYLE SPECIFIC SIZING

Nové Kenevo má delší reach a krátkou sedlovou trubku a stack obecně. Tyto detaily umožní většině jezdců se pohodlně vejít na více než jednu velikost nového Keneva. Jezdci si mohou vybrat ideální rám podle jejich proporci, ale také jízdního stylu (style specific sizing).

Jak tedy vybírat? Dobrý základem je výška jezdce. Poté již následuje výběr dle jízdních preferencí.

Orientačně lze tedy velikost vybírat následovně: 

S2, S3 - 158 - 173 cm
S3, S4 - 158 - 180 cm
S4, S5 - 173 - 188 cm
S5 - 165 - 193 cm

Vyberte menší rám pro obratnost a větší rám pro stabilitu. Vhodnou velikost si můžete vyzkoušet například na testovací akci u nás v Bikeway.cz v Uhříněvsi.

 

elektrokolo Specialized Turbo Levo full 

Specialized 2.1 motor

- lehčí asi o 400 g a menší o 15% motor než bylo provedení Specialized 1.3 v předchozí generaci elektrokola Specialized Kenevo (do modelového roku 2019)  motor kenevo

- také je efektivnější a silnější než předchozí motor Specialized 1.3

- zesiluje váš vstup až o 410 % - jste to 4x Vy

- poskytuje až 560 watt

- maximální točivý moment 90 Nm

 

 

Kenevo_2020

 

Baterie - více kilometrů na každé nabití

 

Na našem modelu Turbo Kenevo Expert jsme zvýšili kapacitu baterie o 40% a úhledně jsme integrovali tuto extra kapacitu do elegantní, tuhé spodní trubky. Na trialu tak dostanete více kilometrů a více sjezdů. Kolik kilometrů? Podívejte se na nový kalkulátor dojezdu Turbo.

V závislosti na režimu, který používáte, a povaze terénu, můžete očekávejte, že nová baterie řady Turbo Kenevo M2 vydrží mezi jednou a pět hodin. Nikdy se však nemusíte bát, že se náhle chytí na stezce bez dostatečné síly k tomu, aby se mohla vrátit domů. Inteligentní ovládání funkce, která je k dispozici v naší aplikaci Control Control, vám umožňuje nastavit Turbo Kenevo posilovač energie vydrží buď po celou dobu vaší jízdy, nebo dokud nedosáhnete definovaný bod.

A co víc, stav baterie Turbo Kenevo je vždy na pohled s novou jednotkou Turbo Connect a volitelným displejem Turbo Connect s rukojetí (k dispozici na trhu s náhradními díly).

Hmotnost a rozměry:

  • 500 Wh: cca. 2,9 kg - skvělá varianta pro někoho, kdo chce ušetřit 700g váhy oproti 700 Wh baterii
  • 700 Wh: cca. 3,6 kg - všem jezdcům na Kenevo zásadně prodlouží dojezd

Doba nabíjení - čas nutný k úplnému nabití:

  • 500 Wh: cca. 3,5 hodiny
  • 700 Wh: cca. 5 hodin

 

Kenevo první generace není kompatibilní s baterií používanou na elektrokole Kenevo 2020 - nelze použít nejnovější 700 Wh baterii do elektrokola Kenevo do modelového roku 2019.

 specialized turbo kenevo motor

 

Aplikace a nastavení - přizpůsobte si jízdu

Tento Turbo Kenevo je ještě chytřejší a lépe propojený než dříve. Uprostřed horní rámové trubky najdete jednotku Turbo Connect, která spojuje elektrokolo
přes ANT + a Bluetooth® s vnějším světem a aplikací Mission Control. Nové funkce a ovládání této aplikace je velmi intuitivní. 

Můžete snadno přizpůsobit charakteristiky motoru, sledovat spotřebu energie, ovládejte svůj rozsah, provádějte základní diagnostiku systému, nahrávejte a nahrávejte jízdy.

 

Jízdní režim SHUTTLE

Novinkou aplikace je režim Shuttle Mode - funkce, díky níž jezdec snadno dosáhne plné asistence motoru do dlouhých, jinak bolestivých, stoupání. Je to perfektní pro dny, kdy chcete zábavnou a rychlou dopravu na vrchol.

S aktivovaným režimem Shuttle jezdec snadno dosáhne plné asistence motoru, pokud bude šlapat vyšší frekvencí a menším kroutícím momentem (= menším tlakem na pedál). Obecně to lze popsat tak, že při zapnutém režimu Shuttle motor dodává vysoký výkon při nejtypičtější frekvenci šlapání nad 50 ot./min. Jezdci, kteří raději šlapou menší silou ve vysoké frekvenci, nyní mohou tak dosáhnout maximální asistence motoru.

Čím vyšší je nastavení režimu Shuttle, tím snáze dosáhneme plného výkonu motoru ve zvoleném režimu.

Režim Shuttle lze nastavit v aplikaci Mission Control posuvníkem v rozmezí od 0 do 100%:

  • 0 = vypnuto, režim Shuttle nefunguje
  • 100 = maximální efekt režimu Shuttle 

 

Kenevo_mission control

 

Průměr kol u Kenevo

Turbo Kenevo má 27,5 palcová kola a výrobcem je doporučena pouze tato velikost kola.

Maximální doporučená šířka pláště je 2,80. Kolo je schopné pojmout šířku až 3,00, pokud jste ochotni akceptovat menší odstup mezi pláštěm a rámem.
 
 
 

Ať už na drsných trailech začínáte, nebo máte zkkušenosti a hodláte kolu hodně naložit, Specialized Turbo Kenevo je připraveno!